Kategorie

Nejprodávanější produkty

Novinky

Štítky

10 tipů, jak dobít energii

Publikováno: 2017-01-04 11:28:44
Kategorie: Inspirace pro útulné bydlení

Rok se nám s rokem opět sešel,
je čas nabrat sílu do našich vesel,
nenechme se unášet zimní letargií
a načerpejme zpět naši energii.

Proto pro Vás máme několik tipů, jak na to:

1) Světlo svíčky

Světlo svíčky

Zapálené svíčky mají příznivý vliv na naši duši i tělo. Jejich světlo nás zbavuje napětí a v kombinaci s příjemnou vůní na nás působí ještě intenzivněji.

Já osobně mám nejraději svíčky ze včelího vosku, protože jsou čistě z přírodních materiálů. Zároveň se při jejich pálení uvolňují záporné ionty. Záporné ionty se běžně vyskytují v přírodě v lese, na mořském pobřeží, u vodopádu apod. a mají kladný vliv na náš imunitní systém i psychickou pohodu.

Rolované svíčky ze včelího vosku

Lité nebo rolované svíčky ze včelího vosku naleznete na https://katule.cz/35-svicky-ze-vceliho-vosku

2) Hezky prostřený stůl i ve všední den

Pro lepší náladu často postačí poměrně málo – pozvedněte běžný okamžik na příjemný zážitek, a to jen za pár okamžiků. Pokud je jídlo krásně nachystané a naservírované, tak vypadá chutněji. Možná to bude tím, že jíme nejdříve očima. 

Hezky prostřený stůl

Postačí k tomu jen pár minut a nemusíte hned kupovat drahé dekorace. Co třeba využít hezký ubrus s originálním prostíráním? Můžete originálně poskládat plátěný ubrousek nebo použít barevný papírový s netradičním vzorem pro rozzářenou tabuli.

Tipy, jak složit plátěný ubrousek naleznete v dalším článku.

A pokud to cestou domu z práce vezmete kolem květinářství  (a vzpomenete si, když ho budete míjet, což já často zapomenu) pak můžete koupit třeba gerbery nebo jiné oblíbené květiny v počtu strávníků u Vašeho stolu. Když vložíte květy do talíře postarají se o krásnou dekoraci. Květy po jídle nevyhazujte, ale dejte je do misky s vodou, domov Vám tak budou zdobit ještě několik dní.

3) Čas pro dýni

Dýně obsahuje mnoho látek prospěšných pro naše tělo jako hořčík, draslík, vápník, měď, selen, železo, zinek a fosfor, a také vitamíny A, vitamín B1, B2, B3, E, kyselinu listovou (B9), omega-3-mastné kyseliny. Je dobře stravitelná a váže na sebe toxiny, které pomáhá vylučovat z těla.

Dýňová semínka jsou vydatným zdrojem zinku, který je protizánětlivý a příznivě působí na kůži, vlasy a nehty.

Už jste měli dýňovou polévku? Ještě ne? Tak tady je jeden recept:

 

Dýňová polévka „Hokajďačka bez mléka a lepku“

střední dýně hokaido

šalvěj

česnek

červená čočka asi 2 hrsti

1 větší brambora

kari koření

Adžika koření

špetka skořice

sůl

sójová smetana

vývar zeleninový či slepičí

kdo má rád pikantní, tak trochu chilli

 

Postup:

Čočku propláchneme a namočíme. Šalvěj spaříme a necháme louhovat asi 15 minut. Mezitím omyjeme dýni, odstraníme semínka a nakrájíme ji na kostičky, které vložíme na plech. Šalvějovým odvarem zalijeme šalvěj v pekáčku. Dýni necháme péct asi 15-20 na 180oC. Omyjeme, oloupeme a nakrájíme brambor na drobné kostičky, spolu s opečenou dýní dáme do hrnce. Přidáme čočku, sůl, česnek (mačkaný) a koření. Vše povaříme asi 15 minut a pak směs rozmixujeme.  Nakonec přidáme smetanu a případně ještě dodáme trochu koření a chilli dle chuti strávníků. Podáváme s pečivem.

Dobrou chuť.

Dýňová polévka

4) Čajový dýchánek

Čaj, ten lahodný nápoj z čajových lístků – má mnoho podob, vůní a chutí. Čajové rituály nebo dýchánky jsou nedílnou a milou součástí našich životů. A jsou ještě příjemnější, když můžeme náš oblíbený čaj pít z krásného hrnečku. Například z kolekce keramiky Belis nebo kytičkové keramiky.

Čajový dýchánek

Vychutnejte si svůj oblíbený šálek - https://katule.cz/39-keramika

Co je to čaj?

Čaj je kulturní nápoj, který je obvykle připravován louhováním lístků rostliny čajovníku v horké vodě. Pro samotné lístky se také užívá název čaj.

Základní rozdíl mezi černým a zeleným čajem je ve způsobu zpracování čajových lístků. Černý čaj je před sušením fermentován, zatímco zelený čaj je napařován a poté sušen.

Účinky čajů:

Zelený čaj je jedním z nejstarších čajů. Je ideální pro duševní i fyzickou vzpruhu. Vzhledem ke svým povzbudivým účinkům není vhodný pít ho před spaní, pokud tedy nemáte v plánu celou noc pracovat. Má silné antioxidační účinky, snižuje hladinu cholesterolu a patří k prevenci onemocnění srdce.

Ovocný čaj neobsahuje čajový kofein (thein) ani jiné povzbuzující látky, proto je vhodný pro děti, těhotné i kojící ženy nebo osoby se zvýšeným krevním tlakem. Lze ho pít bez omezení a skvěle uhasí žízeň, zejména v podobě ledového čaje … ale to asi necháme až na léto.

Nejlepší ovocný čaj je ten, který si vyrobíte sami – pečený domácí čaj. Recept pro Vás připravím v některém z dalších článků.

Černý čaj má díky fermentaci při jeho výrobě, zvýšený obsah theinu. Účinky černého čaje jsou proto značně povzbuzující. Je vhodnou náhradou kávy, a to zejména díky svému dlouhodobějšímu povzbuzujícímu účinku než káva. Jak to? Kofein z černého čaje se uvolňuje pozvolněji a působí déle než u kávy. I černý čaj je znám svými antioxidačními účinky.

Bílý čaj má kromě lahodné chuti i blahodárný vliv, protože zbavuje tělo volných radikálů, které mohou mít vliv na vznik rakoviny. Také příznivě podporuje odbourávání tukových buněk, takže je vhodným pomocníkem v boji proti celulitidě.

Bylinné čaje – bylinky už od pradávna pomáhaly léčit nejrůznější nemoci, také se používají při péči o tělo zejména pokožku či vlasy. Současně dodávají typickou vůni a chuť řadě pokrmů. O účincích jednotlivých bylinek bude některý z mých dalších článků.

5) Teplo sauny

Saunování odbourává stres, pomáhá při nespavosti a posiluje imunitní systém. Navíc se v sauně zbavíte škodlivých látek, které se usazují v podkožním tuku, takže můžeme říct, že sauna je zázrak nejen pro zdraví, ale i pro krásu. Je skvělé prohřát kosti a ještě krásnět :-)

Jaké jsou pravidla pro správné saunování?

  • Nechoďte do sauny na lačno ani po vydatném jídle.
  • Před saunováním se řádně osprchujte a osušte, aby do sauny nevnikalo zbytečné vlhko. 
    Navíc suché tělo se lépe potí.
  • V sauně je ideální být bez plavek.
  • Pobyt v sauně má být krátký, ale intenzivní. Saunujte se na prostřední nebo horní lavici, ale ne déle než 15 minut. Poté se ochlaďte ve studené vodě. Celý proces alespoň 3x opakujte.
  • Nezapomeňte doplnit tekutiny a pamatujte, že alkohol není pro saunování nejvhodnější.

6) Procházka na čerstvém vzduchu

Chůze je nejpřirozenější a nejjednodušší forma cvičení a pohybu vůbec. Je šetrná k lidskému tělu a nepotřebujete žádné speciální vybavení. Navíc studie ukazují na přímé spojení fyzické aktivity a duševního zdraví, takže i chůze může mít významný dopad na míru našeho štěstí. A znáte někoho, kdo by nechtěl být šťastný? Tak co začít něčím malým, aby nás odměnil sladký úspěch a motivovalo nás to, abychom si sami chtěli přidat více …. pro začátek můžeme začít 5-10 min. procházkou či si odpustit jednu zastávku a jít pěšky.

I strašlivý loupežník Lotrando ví, že „Kam nechodí slunce, chodí lékař.“  Takže teple obléct a šup ven!!!

7) Horká lázeň ze solí

Po procházce Vám určitě přijde vhod teplá lázeň. A což takhle koupel obohacenou o levandulovou, medovou či růžovou sůl. Už ji cítíte? A teď si představte, jak se Vaše tělo pomalu noří do příjemné a teplé vody. Rozpuštěná mořská sůl a bylinky působí na bolavé svaly, kosti a klouby. Posiluje Váš imunitní systém. Už po pár minutách cítíte, jak se vše negativní odplavuje a tělo čerpá tolik potřebné minerály.

Ať jste promrzlý z procházky nebo máte ztuhlé svaly po celodenním sezení u počítače – je pro Vás skvělým řešením lázeň s koupelovou mořskou solí. Zkuste to a uvidíte sami!

Horká lázeň ze solí

Pokud nepatříte mezi šťastné vlastníky vany, tak přiměřenou náhradou může být příjemná koupel nohou, které si hýčkání rozhodně zaslouží. V horké lázni brzy zmizí pocit těžkých nohou pár minutách budete mít nožky jako nové.

8) Aromaterapie

Aromaterapie je svět vůní a pohody, který využívá nenahraditelné přírodní bohatství. Každý květ, plod, list, stonek či kořen obsahuje vzácné esenciální oleje, které blahodárně a komplexně ovlivňují lidskou duši, emoce i naše zdraví.

Aromaterapie

Nejjednodušším způsobem, jak aromaterapii využít je inhalace éterických olejů. Ty můžeme nakapat do kalíšku aromalampy nebo využijte dnes tolik populární aromavosky, které po zchladnutí ztuhnou, a tak zabraňují rozlití vonného oleje (což patrně nejvíce ocení maminky s dětmi). 

9) Pyžamový den

Práce, práce a zase práce …. Již od ranního probuzení cítíte, že se pouze těžko motivujete k jakékoli větší aktivitě? Pak je největší čas hodit nohy nahoru a relaxovat. Už jste někdy zkusili celý den zůstat v pyžamu a jen tak se válet? Má to blahodárné účinky.

Vezměte si knížku, podívejte se na dobrý film a dejte si k tomu něco dobrého. Zkrátka si dopřejte chvíli pohody. Je to jen na vás, jaký odpočinek si vyberete. Hlavní je, abyste vypnuli!

Pyžamový den

10) Čokoláda

Kvalitní čokoláda, ideálně hořká s obsahem kakaa 75% až 99%, má prokazatelně pozitivní účinky. Věděli jste, že se čokoláda původně prodávala pouze v lékárně na předpis?  Lékaři ji doporučovali v rámci rekonvalescence po nemocech.

Čokoláda má povzbuzující vliv na činnost mozku, podporuje jeho aktivitu a zlepšuje pozornost. Také zmírňuje pocit úzkosti, stimuluje činnost centrálního nervového systému a výkonu svalů. Neměli bychom opomenout ani její afrodiziakální účinky. A k tomu ta lahodná chuť …. kdo by odolal. 

Takže ať už budete čokoládu pít, cumlat po kostičkách či si z ní uděláte relaxační čokoládový zábal, tak Vám přeji příjemné a sladké chvilky při relaxování a hodně nabyté energii do dalších dní.

Vaše Kaťule

Sdílet obsah

Přidat komentář

 (s http:// )